Wymiana
- Jeżeli chcesz wymienić produkt (na przykład inny wzór bądź rozmiar), prosimy o odesłanie wymienianego towaru do paczkomatu KRA245M lub na adres: ul. Rozdroże 17/27, 30-333 Kraków.
- Następnie napisz do nas na adres sklep@allegoria.pl z informacją na temat, jakie produkty chcesz otrzymać w ramach wymiany.
- Jeżeli wartość Twoich zwrotów wynosi poniżej 200 zł, czyli nie kwalifikuje się do darmowej dostawy, opłać koszt ponownej wysyłki.
Zwroty
- Jeśli z jakiegokolwiek powodu uznasz, że chcesz zwrócić Produkt zakupiony w naszym Sklepie – możesz to zrobić w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki z towarem. Nie musisz nam mówić, dlaczego zdecydowałaś/zdecydowałeś się na zwrot, ale możesz to zrobić. Będziemy wdzięczni za tę informację.
- Wyślij na adres: sklep@allegoria.pl e-mail z tematem ZWROT i numerem zamówienia.
- Jeżeli chcesz dokonać wymiany towaru, wystarczy dokonać nowego zakupu, a następnie odesłać poprzednie zamówienie, bez konieczności wypełniania formularza.
- Produkt, który chcesz zwrócić spakuj starannie, najlepiej w oryginalne opakowanie i odeślij go do nas do paczkomatu KRA245M lub na adres: ul. Rozdroże 17/27, 30-333 Kraków.
- Ważne! Przyjmujemy wyłącznie zwroty towarów nieuszkodzonych i nieużywanych, posiadające wszystkie oryginalne metki i inne oznaczenia.
- Ważne! Towar odsyłasz do nas na własny koszt – nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem!
- Pieniądze za zwrócony towar oddamy Ci w ciągu nie więcej niż 14 dni od przyjęcia przesyłki ze zwrotem.
- Prawo zwrotu towaru w terminie czternastodniowym przysługuje wyłącznie Konsumentom i Przedsiębiorcom indywidualnym. Jeśli kupujesz nasz Produkt na użytek firmowy – nie będziesz mogła/mógł skorzystać z prawa do zwrotu w terminie 14 dni.
- Uwaga: jeżeli dokonujesz częściowego zwrotu zamówionych produktów i pozostałe zamówienie nie spełnia warunków uzyskanych uprzednio promocji (np. darmowej wysyłki bądź zniżki procentowej), wtedy kwota zwrotu zostanie pomniejszona o utracone promocje.
Reklamacje
Towar wadliwy lub uszkodzony
- Jeśli zakupiony w naszym Sklepie Produkt jest wadliwy lub uszkodzony poinformuj nas o tym bezzwłocznie, abyśmy mogli wdrożyć procedurę reklamacyjną. Procedowanie Twojej reklamacji będzie znacznie szybsze jeśli dokładnie opiszesz wadę lub uszkodzenie, którymi obarczony jest produkt, sfotografujesz uszkodzenie lub wadę i wszystkie te informacje prześlesz do nas wraz ze zgłoszeniem na adres: reklamacje@allegoria.pl.
- Odeślij reklamowany produkt na nasz adres: ul. Rozdroże 17/27, 30-333 Kraków.
- Zajmiemy się Twoim zgłoszeniem reklamacyjnym natychmiast po otrzymaniu przesyłki z reklamowanym Produktem i w terminie nie dłuższym niż 14 dni rozpatrzymy Twoją reklamację.
Przesyłka uszkodzona lub niekompletna
- Jeśli przesyłkę dostarczył Ci kurier – spisz w jego obecności protokół szkody, a potem zgłoś reklamację jak w pkt. A.
- Jeśli paczkę odbierasz z paczkomatu i stwierdzisz uszkodzenie przesyłki – skorzystaj z możliwości reklamacji w momencie odbioru przesyłki. Zgłoś reklamację i ponownie umieść przesyłkę w paczkomacie, a następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami w pkt. A.
- Jeśli odbierasz ją w punkcie odbioru (Poczta Polska, Orlen, Żabka, Ruch) – na miejscu, w obecności osoby wydającej Ci paczkę spisz protokół reklamacyjny z opisem uszkodzeń.
§10. Prawo odstąpienia od umowy
- Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo od odstąpienia od Umowy, na zasadach wskazanych w art. 22(1) Kodeksu cywilnego.
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na formularzu udostępnionym przez Sprzedawcę. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres mailowy Sprzedawcy: reklamacje@allegoria.pl
- Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o którym mowa w §10 pkt. 2 nie wywołuje skutków prawnych.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku podjęcia decyzji o odstąpieniu od umowy, Konsument niezwłocznie powinien odesłać Produkt – należycie zapakowany – na adres Sprzedawcy: ul. Narvik 66, 30-436 Kraków. Koszty zwrotu towaru są pokrywane przez Klienta.
- Zwracane Produkty powinny być kompletne i w oryginalnym opakowaniu. W przypadku zwrotu towarów wchodzących w skład zestawów konieczny jest zwrot całego kompletnego zestawu. Produkty powinny być zwrócone w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument powinien postępować z towarem mając na uwadze konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca dokona zwrotu należności wpłaconych przez Konsumenta na rzecz Sklepu nie później niż w terminie 14 dni. Co do sposobu, zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiej samej formy płatności, jaka została użyta w pierwotnej transakcji. W przypadku zamówienia z płatnością za pobraniem wykonanie przelewu nastąpi na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Produktu.
- Jeżeli zwrócony przez Konsumenta Produkt jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość szkody.
- Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 ustawy z 30.05.2014 r. – o prawach konsumenta.
- Zawierając umowę Kupujący potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru
§11. Reklamacja i gwarancja
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient rozumiany jako Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Produkt, który nosi znamiona nieprawidłowego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania albo Produkt uszkodzony mechanicznie nie podlega rękojmi. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za wady spowodowane okolicznościami, które wystąpią po dostawie Produktu w przypadku, gdy taka wada spowodowana jest okolicznościami, na które Sprzedawca nie miał wpływu, a w szczególności w razie dokonania przez Klienta lub nieupoważnione osoby trzecie, bez zgody Sprzedawcy, naprawy lub zmian konstrukcyjnych przedmiotu sprzedaży, niewłaściwego zastosowania, eksploatacji, obsługi, składowania Produktu; nieprawidłowego montażu przez Klienta lub osoby trzecie; działania czynników zewnętrznych, na które Sprzedawca nie ma wpływu; przekroczenia parametrów technicznych zalecanych przez Sprzedającego i Producenta.
- Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktu zostaje wyłączona.
- W przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie na adres:ul. Egeniusza Romera 18,
30-212 Kraków lub poprzez e-mail na adres: reklamacje@allegoria.pl. W zgłoszeniu należy wskazać wadę Produktu, oraz – jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, wskazać datę stwierdzenia wady oraz określić żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego - Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, żądanie Klienta uważa się za uzasadnione.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy odesłać na adres podany w §3 niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w tym zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient może powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: reklamacje@allegoria.pl
- W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego należy wskazać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości.
- Reklamacje oraz ewentualny zwrot Produktu przez Przedsiębiorcę podlegają ściśle warunkom określonym przez Producenta i są każdorazowo uzgadniane. Sprzedawca w takim przypadku jedynie pośredniczy w ustaleniach. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy Sprzedaży o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie spowodowane było okolicznościami, na które Sklep Internetowy nie miał wpływu mimo zachowania należytej staranności (siła wyższa).