Znajdujemy siฤ w ลrodkowym panelu tryptyku „Ogrรณd rozkoszy ziemskich” Hieronima Boscha. W centralnym obszarze widzimy czystฤ sadzawkฤ peลnฤ rozebranych kobiet, otoczonฤ przez procesjฤ nagich mฤลผczyzn jadฤ cych na rรณลผnorakich, czฤsto fantastycznych wierzchowcach.
Na grzbiecie dzikiej ลwini w kolorze zbliลผonym do cielistego rรณลผu przysiadลy dwa bociany, zwiastujฤ ce nadejลcie wiosny, poniewaลผ ich powrรณt z ciepลych krajรณw do Europy pozostaje oznakฤ zmiany pรณr roku. Ptaki byลy rรณwnieลผ uwaลผane za symbole prawoลci, szczegรณlnie w kontekลcie ich zdolnoลci do eliminacji wฤลผy. W mitologii rรณลผnych kultur bociany czฤsto sฤ zwiฤ zane z walkฤ ze zลem lub ochronฤ przed nim.
Para kochankรณw, zamkniฤta w ogromnej przezroczystej baลce, wytworzonej przez kwiat wyrastajฤ cy z wody, symbolizuje grzech poลผฤ dliwoลci: mฤลผczyzna trzyma dลoล na brzuchu kobiety, lubieลผnie siฤ w niฤ wpatrujฤ c. Stare flamandzkie przysลowie mรณwi, ลผe szczฤลcie jest kruche jak szkลo. Szklana kula, z delikatnymi pฤkniฤciami, nawiฤ zuje do dziedziny alchemii. Natomiast rurka wbita w owoc, z ktรณrej wyglฤ da mฤska twarz, symbolizuje mฤskoลฤ. Gryzoล wchodzฤ cy do szklanego tunelu jest symbolem faลszywych doktryn, ktรณre wprowadzajฤ wiernych w bลฤ d.
Wiele ze scen „Ogrodu rozkoszy ziemskich” wydaje siฤ byฤ alegoriami nieczystoลci i upadku moralnego, co moลผe byฤ intencjฤ Hieronima Boscha. Zmysลowe przyjemnoลci ลwiata na panelu centralnym sฤ przedstawione w kontekลcie dwรณch bocznych skrzydeล – pierwotnych rajskich zamiarรณw Boga dla ludzkoลci i Sฤ du Boลผego nad gลupotฤ ลwiata, ktรณry podฤ ลผa za swoimi fizycznymi, a nie duchowymi pragnieniami. Fontanny i pawilony w tle, ktรณre wydajฤ siฤ byฤ zrobione z korala, lazurytu i innych pรณลszlachetnych materiaลรณw, mogฤ byฤ zmysลowymi parodiami siedzib nieba i fontanny ลผycia na ลrodku Raju, z ktรณrego ลผycie pลynฤลo, aby nawadniaฤ ziemiฤ.
Oczka wodne, w ktรณrych kobiety siฤ kฤ piฤ lub pary pluskajฤ siฤ i szalejฤ razem, mogฤ takลผe odnosiฤ siฤ do โKrynicy Mลodoลciโ, dziฤki ktรณrej ludzie dorastajฤ do dojrzaลoลci. W centralnym okrฤ gลym zbiorniku dziewczyny sฤ nie tylko podziwiane przez mฤลผczyzn, ktรณrzy krฤ ลผฤ wokoลo, by zaimponowaฤ im i pobudziฤ ich pragnienia. Ibisy na gลowach kobiet wskazujฤ , ลผe one takลผe starajฤ siฤ adorowaฤ i kusiฤ. W symbolice Bestiariusza Biaลy Ibis poluje na wฤลผe i ลผywi siฤ ich jajami, wiฤc czasami byล uลผywany jako obraz Chrystusa niszczฤ cego grzech. Jednak w tej odwrรณconej narracji kobiety same prezentujฤ siฤ jako kusicielki. Alegorycznie ibis byล kojarzony z grzesznikami, ktรณrzy szukali tylko rozkoszy cielesnych, zamiast wejลฤ do wody chrztu i syciฤ siฤ owocami ducha tam znalezionymi. Paralela z pokusami oferowanymi przez kobiety w basenie staje siฤ wiฤc oczywista. Mฤลผczyลบni jednak nie potrzebujฤ przekonywania i dodatkowej zachฤty: juลผ wyraลบnie manifestujฤ swojฤ sprawnoลฤ i gotowoลฤ do dziaลania.